Tidigare AVM profiler 2016

Micke Elfvendahl - Väsby Fukt AB

Företagets namn: Väsby Fukt AB
Profilens titel, position och antal år på företaget: Jag heter Micke Elfvendahl och är företagets VD samt 100%-iga ägare. Företaget såg sitt ljus i december 2008 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Vårt engagemang och gedigna kunskaper gör oss till en aktör med hög kundnöjdhet och stort förtroende i alla led. Fokuset för oss ligger på att leverera en service i världsklass. 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Vår utgångspunkt är att de anställda är den absolut viktigaste faktorn i ett framgångsrikt företag. Hela verksamheten utstrålar en känsla av tillhörighet och medbestämmande vilket även inkluderar våra entreprenörer  
Byggserviceverksamheten är ett komplext område med flera olika hantverksgrupper inblandade i varje enskilt projekt. Problemet många ställs inför är att samordna dessa på ett effektivt sätt. Här vill jag vill påstå att Väsby Fukt har en stor del av sin framgång, våra kunder är otroligt nöjda med hur vi hanterat deras ”ärende”. Dessutom behöver kunden endast ett telefonnummer och det är till oss. 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden? 
- Den absolut största utmaningen både nu och framåt är att rekrytera personal med rätt kvalifikationer. En annan utmaning är att hitta lämpliga lokaler anpassade för vår verksamhet och ökad personalstyrka

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare? 
- Jag har ett lugn som gör mig klartänkt även i det mest utsatta läget. Sen är jag en obotlig optimist, fokuserar alltid på möjligheter istället för problem. 
Som affärsidkare är mitt synsätt att även det minsta jobbet ska utföras med ypperlighet från start till mål. 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- AVM ger oss möjligheten att nå ut till en större krets av företagare och potentiella framtida beställare på ett mycket effektivt sätt. Jag ser mig tillföra förutom en positiv attityd även ett brett kunnande inom vår bransch
 

Micke Elfvendahl
Tel. 070-389 01 24
micke@vasbyfukt.se
www.vasbyfukt.se

Charlotta Lundin - TheLoft kontorshotell

Företagets namn: TheLoft kontorshotell

Profilens titel, position och antal år på företaget:

Charlotta Lundin, VD och ägare. Drivit TheLoft 3.5 år av 5 år som det varit kontorshotell.

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé

- Vi hyr ut kontorsrum och enskilda kontorsplatser till företag som behöver kontorslokal med kortare bindningstid än vanliga kontrakt. De behöver också tillgång till konferensrum telefonrum, lounge och kök. Som mindre företag är det också trevligt att få flera ”kollegor” genom att dela lokal med andra.

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?

- Vi har ett bra centralt läge ( 5 min till Fridhemsplan, 10 till Centralen), jättefin lokal och trevliga personer som sitter här. Vi är prisvärda och tillhandahåller det man behöver som företag. En skön stämning och personlig touch gör att man trivs.

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?

- Att utvecklas med konkurrensen som kommer, t ex Coffice, Hoffice och caféer och restauranger som numera erbjuder platser dagtid. Idag har vi fasta platser, om ett par år kanske

samtliga platser är flexplatser eller så har skrivbord ersatts av andra lösningar, vem vet?

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?

- Jag ser till att allt flyter på som det ska, jobbar med beläggningen och bemöter önskemål som dyker upp. Genom lyhördhet och en ”javisst, det löser vi” och ”känn dig som hemma” mentalitet tror jag att jag bidrar positivt.

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?

- Jag hoppas på nya affärskontakter och hyresgäster via nätverket och jag hoppas i min tur kunna bjuda på mitt kontaktnät och koppla ihop företagare med varandra för en win-win situation! Jag hoppas också på att hitta ingångar på HR-chefer och hitta kvinnliga talanger som vill bli en del av mitt koncept, Businesswomen.se som är en annan verksamhet jag driver.

 

 

Charlotta Lundin

Bergsgatan 59, 112 31 Stockholm

Charlotta.lundin@theloft.se

0739822277

Mikael Milestad - Byggcomfort Sweden AB

Företagets namn: Byggcomfort Sweden AB


Profilens titel, position och antal år på företaget: VD och ägare sedan 2014

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé

- Byggcomfort är ett snabbt växande företag som verkar inom gräv, schakt och byggnation. Vi gör dagligen hel eller del-entreprenad inom hela bygg och gräv segmentet. Gärna mot bostadsrättsföreningar, företag och privatpersoner.

Vi utför följande tjänster som: Villa & lägenhetsrenoveringar, badrum & kök, altan & poolbygge, dränering av källarväggar, utgrävning för kommande poolbyggnation, stenläggning, murbyggnationer, VA -vatten & avlopp etc.. etc… Allt detta gör vi med ett strålande resultat & vår nöjdkundhet är alltid på topp.

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Vi marknadsför och kommunicerar våra tjänster i lokala medier som Facebook, tidningsannonser etc. och via affärsnätverket AVM såklart! Men främst kommer våra nya affärer in via mun till mun tidigare kunder & rekommendationer. Vi kan klockan och vi levererar det som står i offerten på utsatt tid. Vi älskar det vi gör, där av del av vår framgång.
 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Vi har satt ett mål som är baserat på kundnöjdhet och arbetar mycket med detta

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Jag kommer från servicebranschen och arbetat i många år inom ledande befattning inom hotellbranschen och senare som egen företagare och entreprenör inom event och marknadsföringstjänster. Med den personliga erfarenheten I ryggen av slarviga byggföretag eller yrkesmän startade jag resan med Byggcomfort.

Jag har satt upp egna mål i verksamheten för vad som är kvalité och service. Jag har idag ett stort kontaktnät och resumé som gör att jag snabbt kunnat utveckla min verksamhet till vad den är idag.  Det jag tar med mig som största styrka är nog att jag lyssnar på kundens önskemål och sedan brukar jag skämtsamt säga - Vi kan faktiskt klockan & vi är inte kriminella..  


FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Via AVM har vi träffat ett stort antal företag. Och inte att förglömma, privatpersonen bakom gällande yrkeroll eller företag.  Detta har gett oss mycket goda möjligheter till nya kontakter och affärer. Vi själva sitter på ett stort kontaktnät där våra nätverkskollegor får och kommer få ta del av deras behov eller tjänster. För oss är AVM en viktig del i vår marknadsstrategi.


Vi ser fram emot nya möten och spännande affärer!

Bästa hälsningar

 
Mikael Milestad
och teamet på Byggcomfort Sweden AB

Info@byggcomfort.se
Dir: 0733-531531
Växel: 08-590 300 00

Minsta lilla fråga eller fundering så tveka inte på att ringa eller besöka oss på www.byggcomfort.se

Tove Hahnsson - Jobzone Stockholm AB

Företagets namn: Jobzone Stockholm AB


Profilens titel, position och antal år på företaget: 
Kund- och medarbetaransvarig. Partner. Började på Jobzone augusti 2014

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Genom att vara branschens bästa arbetsgivare attraherar vi kompetenta, motiverade och engagerade kandidater och medarbetare som skapar tydliga mervärden i våra kunders verksamheter.  

  • Vision - Att vara branschens bästa arbetsgivare. 

  • Vårt mål - Skapa framgång för individer och organisationer. 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Vår affärsmodell: Produktiv bemanning och rekrytering.
Jobzone står för kvalitet, engagemang och tillgänglighet.

 

Vi som kund- och medarbetaransvariga ansvarar för samtliga processer såsom försäljning, rekrytering och medarbetaransvar vilket skapar trygghet för både våra kunder, kandidater och medarbetare. Vi vet av erfarenhet att engagerade medarbetare som trivs gör ett betydligt bättre arbete. Jobzone är stolta över att vara verksamma i en bransch där vi ger individer möjlighet till arbete samt hjälper företag att utvecklas.

 

Vi är ett företag med en fantastisk kultur och drivkraft att möta och överträffa våra kunders behov. Vi försöker alltid leva som vi lär så även internt har vi en kultur att göra varandra framgångsrika, i det lilla och det stora. 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Att fortsätta marknadsföra oss inom tjänstemannasektorn. Att stärka Jobzones position på den svenska marknaden inom bemanning och rekrytering. 

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Jag har lång och bred erfarenhet från yrkeslivet, har jobbat med försäljning, kundtjänst/support, jobbcoachning, rekrytering mm. Jag har vana av att möta människor från olika samhällsklasser och kulturer. Tack vare min yrkeserfarenhet och livserfarenhet är jag duktig på att plocka fram olika igenkänningsfaktorer i mina möten med människor vilket gör att jag på ett naturligt sätt skapar goda relationer. Jag är orädd och ganska rakt på sak. Jag är en ifrågasättare, på gott och ont.

 

På företaget bidrar jag med humor och jag uppfattas som positiv och driven. 
Jag är affärsmannamässig vilket för mig betyder att vara professionell, kostnadsmedveten och flexibel. Jag är en möjlighetsmagnet, man vet aldrig vart man möter sin nästa kund. Jag älskar det jag gör och drivs av att hjälpa människor samt att göra affärer. 


FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Genom AVM kommer vi att öka vårt kontaktnätverk. Det kommer förhoppningsvis att generera i affärer av olika slag. Det är en bra möjlighet för oss gällande vår marknadsföring. Vi vill självklart få möjlighet att hjälpa företag i nätverket när de ska tillsätta nya engagerade kollegor. Vi vill också bidra med våra kontaktnät och kunna öppna dörrar för andra i nätverket. 

 

Tove Hahnsson
Kund- och medarbetaransvarig
Partner
Mobil: 070-77 88 354
tove.hahnsson@jobzone.se
www.jobzone.se
 

Marianne Strindin - Esam AB

Företagets namn: Esam AB

 

Profilens titel, position och antal år på företaget:
Tre år på Esam som konsult inom Organisation och Ledning samt även ViceVD för Esam. 

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé

- Våra affärer utgår från vår vision, det vill säga att steg för steg förändra världen i riktning mot hållbarhet. Det är både en storslagen vision samtidigt som den visar att varje litet steg räknas. 
Det innebär att våra kunder får strategiskt och praktiskt stöd att förbättra sig i hållbar riktning genom vår kunskap, inspiration och ledning.

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?

- Nu sticker jag ut näsan här och svarar två saker: 

  1. Att vi och våra kunder vill arbeta med hållbarhet "på riktigt", hållbarhet lönar sig. 

  2. Vi är duktiga på samverkan och nätverksbyggande.  Komplexa frågor behöver man förbättra tillsammans.

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?

- Utifrån ett globalt perspektiv så är den största utmaningen just nu att fler företag och organisationer skulle behöva börja jobba med hållbarhetsfrågorna på en gång. Den största utmaningen för oss på Esam i framtiden, är etablera oss mer nationellt. 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?

  • Kombinationen med att arbeta i riktning mot hållbar utveckling med hög grad av kundfokus.

  • Erfarenhet av att utveckla organisationer i olika mognadsfaser med utgångspunkt ur kunskap om beteendeperspektiv.

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?

- AVM Affärsverkstan ger både goda relationer i kombination med en strukturerad plattform för att göra affärer. Intressant med ett nätverk som präglas av mångfald, där både stora och små företag och organisationer deltar.  
Vi hoppas vi kan tillföra värde i framtida samarbeten och bidra till fler affärer genom våra nätverk.


Marianne Strindin
Konsult Organisation och Ledning
Kungsholmstorg 10, 112 21 Stockholm. 
Tel. 08-121 397 40, 070-456 27 56
marianne.strindin@esam.se
 

Björn Ekegren - Emirates

Företagets namn: Emirates


Profilens titel, position och antal år på företaget:
Country Manager, 3 år. 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Emirates är ett nätverksbolag. Dubai är vårt nav. 
”Emirates connects Dubai to the world and the world through Dubai” eller på svenska Emirates knyter samman Dubai till världen och världen genom Dubai.
Från Dubai når du 80-90% av jordens befolkning med en 8-timmars flygning. 

Vi flyger till cirka 155 destinationer. Vi har idag 250 flygplan i vår flotta (enbart långdistans). På order har vi ytterligare 250 flygplan.  

2016 utnämndes Emirates till världens bästa flygbolag

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Människorna, Produkten och vårt Varumärke. 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Det som sker i omvärlden. Detta är något som vi måste leva med och fortsatt vara snabba att anpassa vårt utbud när förändringar sker.  

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?

  • Jag har en lång erfarenhet av flygbranschen. 

  • Ett helhetstänk. 

  • Fokus på kollegor och kunder. 

  • Målmedveten. 

  • Lagspelare. 

  • Har kommit till insikt på ”ålderns höst” att jag inte kan allting. 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Det ger oss möjlighet att lära oss något nytt om hur andra branscher/företag hanterar olika situationer.  Bredda våra vyer. 

På samma sätt kan vi dela med oss av våra erfarenheter till laget ”AVM”

Kan vi på toppen av detta hitta företag som vi kan göra affärer med så är detta förstås ett stort plus. 

Björn Ekegren

Country Manager Sweden & Finland
Engelbrektsplan 1. 
114 34 Stockholm
E-mail bjorn.ekegren@emirates.com
 

Kajsa Elander - First Reserve AB

Företagets namn: First Reserve AB

Profilens titel, position och antal år på företaget:
Kajsa Elander, Rekryterande Konsultchef, varit på First Reserve sedan september 2016 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Med kvalitet i fokus och ett brinnande engagemang erbjuder vi högkvalitativa och flexibla lösningar inom rekrytering och bemanning. Våra specialistområden är ekonomi, HR, lön, inköp/logistik och administration. Vi tillsätter chefer, specialister och medarbetare. 

Utöver detta erbjuder vi också outsourcing av lönehantering och reception.

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Vi älskar verkligen det vi gör, vilket genomsyrar hela vår verksamhet, och vi vet att det är människorna inom ett företag som gör skillnaden mellan framgång och bakslag. Med en noggrann och välbeprövad process och skarp personbedömningsförmåga hjälper vi våra kunder att anställa rätt personer och därmed driva sin business framåt!

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- I slutet av 2014 fanns det 480 auktoriserade bemanningsföretag i Sverige, och det finns inga tecken på att denna siffra kommer minska på sikt, snarare tvärtom. För att hänga med och fortsatt vara en stark aktör måste vi vara på tårna och ständigt utvärdera och förbättra våra metoder, processer och arbetssätt. 

I djungeln av rekryterings- och bemanningsföretag inser vi vikten av att nischa och specialisera oss ytterligare, samt fortsätta fokusera på det vi är bäst på, och det som våra kunder betalar oss för; kvalitet i leveransen!

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Jag sprider glädje och bjuder på flertal skatt om dagen! Jag har flera års erfarenhet ifrån rekryteringsbranschen med bred kunskap och förståelse för olika branscher som resulterar i att jag är driven och envis att lösa svåra rekryteringar. 

Mina styrkor är att jag är glad, driven och har passion för mitt arbete. Jag är genuint intresserad av både människor och organisationer och drivs av att matcha rätt kandidat till rätt företag.

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- AVM ger oss en möjlighet att utvidga vårt nätverk, vilket vi hoppas kommer leda till fler nöjda kunder och kandidater! Vi hoppas och tror att vi kommer tillföra AVM massor av affärsnytta, intresse och glädje!

 

Rekryterande Konsultchef 
Kajsa Elander

FIRST RESERVE AB 

POSTADRESS Box 1557, 171 29 Solna
BESÖKSADRESS Ekensbergsvägen 117, Solna
FILIAL Engelbrektsgatan 7, Stockholm

VÄXEL 08 230 240

DIREKT 08-705 80 61

MOBIL 070 729 19 82

E-POST kajsa.elander@firstreserve.se

WEBB www.firstreserve.se

FACEBOOK www.facebook.com/firstreserve.se

Yaroslav Shevchenko -
Aroma Marketing Sverige™

Företagets namn: Aroma Marketing Sverige™

Profilens titel, position och antal år på företaget:

Yaroslav Shevchenko VD, har drivit företaget i 3,5 år

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé

- Aroma Marketing Sverige™ jobbar med doftmarknadsföring. Vilket innebär att vi hjälper företag nå ut till sina kunder genom att skapa unika upplevelser och doftsätta offentliga miljöer.

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?

- Vi är väldigt unika i vad vi gör. Inte nog med det så är vi väldigt måna om hur vi gör det vi gör. Personlig relation till alla kunder, högsta möjliga service och anpassningsbara lösningar för våra kunder är värden som vi prioriterar högst. Det är viktigt för oss att göra jobbet bäst även om vi är den ledande företaget i vår lilla segment.

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?

- Att skapa en egen marknad för en produkt och tjänst som inte har funnits tidigare var svårt. Ännu svårare var det att bevisa att våra produkter inte framkallar allergier eller dylikt. Men det har vi lyckats med. Nu kämpar vi med att hitta rätt personal som kommer hjälpa oss att växa. Gällande framtiden tror jag en utmaning kommer vara bredda företagets tjänster och skapa nya, matchande, marknader för att växa som företag, utmana de större aktörerna och kunna erbjuda fler tjänster till våra kunder.

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?

- Jag är en Schumpeteriansk entreprenör. Vilket innebär att jag har oändligt bagage med energi för att driva företaget framåt och positiv syn på framtiden och affärer. Min höga arbetsmoral och ärlighet i affärerna är någonting som mina kollegor och affärspartners uppskattar.

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?

- AVM ger mig personligen ett lyft och extra energi av ett fantastiskt gäng och möjlighet att byta erfarenheter med andra företagare, som hjälper mig driva mitt företag framåt. Ur företagets perspektiv är nätverkandet väldigt viktigt för att sprida vår idé och förstora marknaden som vi har skapat. Att få tips och hänvisningar till nya kunder är någonting som vi självklart hoppas på.

I vår tur är vi glada att dela med oss av erfarenheter och våra kontakter och kunder. I ett lag måste man backa upp varandra. Positiv attityd och leende på läpparna från mig och mina kollegor kommer på köpet.

Aroma Marketing Sverige™

Yaroslav Shevchenko

yaroslav@aromamarketing.se

Ulf Holmström - Tullsupport

Företagets namn:
Tullsupport


Profilens titel, position och antal år på företaget:
Ulf Holmström Ägare 5 år


FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Genom samarbete med våra kunder integrerar vi tull- och handelsprocesser i företagens beslut- och ledningsstrukturer.


FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Tullsupport har utvecklat en affärsmodell som bygger på ett mycket nära samarbete mellan våra kunder och myndigheter. Vår kompetenta personal hjälper kunderna med rådgivning, tullhantering, konsultation och utbildning. Eftersom tullhantering bygger på tvingande lagstiftning är det en komplex miljö som kräver stor erfarenhet och kompetens. Tullsupport har också strategiska samarbeten för att alltid kunna erbjuda de mest kvalificerade lösningarna.


Tullsupport erbjuder våra kunder dessutom egenutvecklade webbaserade system för att elektroniskt underlätta kontroll och analys av tullhanteringen. Systemet heter CARES och är en effektiv och smart lösning som många kunder väljer att använda för att uppfylla lagstiftningens krav.

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Tullhanteringen i Sverige och EU genomgår en genomgripande förändring där alla medlemsländer skall harmonisera sin tullhantering. Denna process kommer att ta ca 5 år och innebär stora förändringar för företag, myndigheter och anställda.

 

Tullsupports utmaning är att ligga i framkant av detta arbeta. Den största utmaningen är att hitta medarbetare som drivs av vår ambition att ständigt förbättra oss.
Utöver detta måste vi också läsa in oss på olika global avtal inom handel, logistik och andra ekonomiska överenskommelser-


FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Vårt motto är att inte låta gränsen bli en begräsning för att göra affärer. Jag och mina medarbetare måste varje dag, varje timme arbeta med att våra kunder i fokus och samtidigt följa tullverkets och andra myndigheters lagar och regler.

 

Min egen inställning blir därmed avgörande för hur mina medarbetare fungerar. Jag lever för att behålla personlig kontakt med nuvarande och potentiella kunder. Dessutom tror jag på mina medarbetares förmåga att alltid göra sitt bästa och komma med förslag som leder till ständiga förbättringar. 


FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- För att utveckla Tullsupports verksamhet är det avgörande med kontakter och diskussioner. AVM är inte bara ett mycket professionellt och dynamiskt affärsnätverk. Det leder också till många kontakter som bidrar till vårt företags utveckling.
 

Ulf Holmström
Telefon 072-151 18 56
e-post ulf@tullsupport.se
hemsida www.tullsupport.se
 

Sture Nystrand - Re Company Förvaltning AB

Företagets namn: Re Company Förvaltning AB
Profilens titel, position och antal år på företaget: Sture Nystrand
Delägare, säljare och KAM. 


Började på systerföretaget Re Company Miljö AB 2012 och gick sedan över till det nystartade bolaget Re Company Förvaltning AB 2015

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Re Company erbjuder professionell och konkurrenskraftig fastighetsförvaltning för både små och stora uppdragsgivare. Vi skräddarsyr vår insats utifrån kundens behov och vår kompetens. 
 
FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Att vi erbjuder en helhetslösning för hela fastigheten såsom fastighetsskötsel, förvaltartjänster, avfallshantering, städ, trädgårdsskötsel och vinterunderhåll samt att vi alltid ställer upp och gör det lilla extra. Bland våra nöjda kunder finns fastighetsbolag, bostadsrättsföreningar, hyresfastigheter, kommersiella lokaler och offentliga förvaltningar.

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Utöver att hitta nya kunder så kommer den största utmaningen vara att hitta kompetent personal i och med att vi just nu växer.

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Jag tycker det är bättre att andra talar om vad jag tillför.
”Sture är noggrann, intensiv och hjärtlig och tvekar aldrig att ta en utmaning där andra går bet. Han är professionell, strukturerad och har lätt att få med sig människor. Han är en idéspruta som kan ta jobbiga diskussioner för att komma framåt och hitta lösningar. Han är även en trovärdig och medryckande entreprenör som alltid gör det yttersta för kunden”

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- AVM ger oss möjlighet att på ett strukturerat och trevligt  sätt möta många framgångsrika företag för att skapa långsiktiga relationer och ge varandra kontakter till framtida affärer, både inom och utanför nätverket.
Det jag kan tillföra nätverket är kontakter inom vårt område samt till andra företag utanför nätverket där så skulle passa.
Sedan tillför jag fysiska värden till nätverket genom att vara dess officiella Zumba-instruktör.

 

Sture Nystrand
Re Company Förvaltning AB
Stenhuggarvägen 4L, Saltsjö-Boo
Mobil: 0735415550

Nisse Bielfeld - Event City Sweden

Företagets namn: Event City Sweden


Profilens titel, position och antal år på företaget: Nisse Bielfeld, VD, 18 år på företaget.

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Event City grundades 1998 och är ett av Sveriges ledande marknadsföring och eventbolag. Med ledorden Energi, Strategi, Kreativitet och Teknologi är bolaget en totalleverantör när det gäller marknadsföring. Utefter era behov och förutsättningar skapas unika evenemang för att förmedla ert budskap.

Ingen evenemangsförfrågan är för stor eller för liten, och vi riktar oss till alla typer av företag och verksamheter.

 

Vi erbjuder allt från kompletta lösningar som innefattar alla delar av ett event (så som transporter, boende, teknik, artister och samordning) till förmedlingsuppdrag och bokning av enstaka artister eller teknisk utrustning.

Event City erbjuder en helhet. Genom att tillföra nya tankar och perspektiv kan vi hjälpa er med allt från marknadsföringsstrategi till planering och genomförande av riktade evenemang som ger en mätbar affärsnytta. I publika miljöer som köpcentrum, konferenshotell eller andra samlingsplatser skapar vi miljöer och upplevelser som främjar kundtillströmning, shopping och kommunikation.

 

För att skapa oförglömliga upplevelser har Event City upparbetade samarbeten med många av Sveriges största artister, och kan därmed erbjuda underhållning och aktiviteter i världsklass.

Med kontor i Mälardalen och närhet till städer som Stockholm, Uppsala och Arlanda arbetar Event City såväl nationellt som internationellt och har genomfört flera lyckade evenemang i Europa och USA.

Event City skapar unika evenemang utifrån era behov och förutsättningar.

 

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Event City genomför ca 700 evenemang per år. För att säkra kvalitet och öka kostnadseffektiviteten arbetar vi med tydligt dokumenterade processer och använder i så stor utsträckning som möjligt egen personal. Det ger oss en bred ”inhousekompetens” där vi på ett tydligt sätt ansvarar för hela leveransen. För att kunna leverera produktioner av högsta kvalitet och i alla former och storlekar har vi gjort stora investeringar när det gäller teknik för ljud, ljus och bild. Vi ligger alltid i teknikens framkant både när det gäller vår utrustning och kompetens, och vi förmedlar en trygghet för kunden genom att leverera egna produktioner där allt styrs, ägs och koordineras av oss.
 
"Vi arbetar givetvis regelbundet med jubileer, galor, invigningar, mm. Men, styrkan i våra samarbeten är helheten. Vi hjälper våra kunder med allt från strategisk planering till förverkligande, och kan följa upp att önskat resultat uppnås. Vi jobbar alltså inte bara från ”ax till limpa” utan från ”ax till mätt”. Då alla förfrågningar och uppdrag är lika viktiga för oss, hjälper vi även till med alla småsaker och mindre bokningar som våra kunder behöver hjälp med... ett piano, tillfälligt stripade bilar, give aways med tryck, en lyckad ”after work”, bordsbokningar, biljetter, och allt med kort varsel om det behövs" 

Med snart 20 års erfarenhet och tusentals lyckade evenemang bakom oss, vet vi vad som krävs för att lyckas

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- I den nära framtiden är den största utmaningen att dubbla försäljningen med halva ansträngningen.
Här har vi en utarbetad plan att följa & det ska bli mycket spännande att följa denna utveckling!
Över en längre aspekt så ligger de största utmaningarna att optimera varje avdelning. Eftersom vi i mångt och mycket också är en konsultbaserad organisation gäller det att även optimera kontinuiteten i konsult, frilans & extrapersonalfrågan.

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Mina största styrkor är energi & kreativitet. Jag har utarbetat ett sätt att entusiasmera kunderna vid planering & offertarbete inför eventen som redan innan avtalen är skrivna borgar för att varje projekt/genomförande kommer att bli mycket lyckat och landa högt över förväntan.
Detta sätt att jobba på genomsyrar hela vår verksamhet.

 

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Nätverkande är ett mycket starkt verktyg i varje företags marknadsföringsplan.
Många gör misstaget att tänka ”sälj” när de minglar på nätverksmöten, men tänker man istället:
Hur skulle vi kunna samarbeta eller hur kan jag hjälpa dig, så uppstår helt andra möjligheter!
Jag har gjort väldigt mycket affärer tack vare nätverkande genom åren och ser alltid möjligheter i allt!
Att möta nya människor/företag/verksamheter är oerhört stimulerande & intressant!

 

Nisse Bielfeld
nisse@eventcity.se
076-116 32 02

Rolf Hjalmarsson - MDS Konsult

Företagets namn: MDS KONSULT Personligutveckling
Verksamhetsansvarig VD Rolf Hjalmarsson

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Vi erbjuder professionella företagskurser och anpassar oss efter kundens behov och är flexibla & bokar in dig med så kort varsel som möjligt utifrån ditt behov och är öppen för nya marknader! 

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Vi har företagsevent som innehåller både inspirerande föreläsningar på temat – glädje/skratt - ger ökad teamkänsla som bl.a. innehåller lekfulla övningar. Ergonomisk företagsyoga ingår även i detta koncept.
Mini-Retreat är ett individuellt koncept för dig som vill få mera Inspiration och balans i ditt liv!
Retreaten pågår över två kreativa halvdagar. Du får på egen hand stanna upp från vardagen och få ett personligt stöd under lugna former. Retreaten startar kl 15.00 & avslutas kl 13.00 nästa dag-gäller även på helgdagar. 

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?

- Att hitta nya marknader och att fortsätta att utvecklas.  


FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare? 
- Vi är mycket flexibla och öppna för nya idéer och vill hela tiden utveckla vårt koncept. Hitta nya marknader och utvecklas. Företaget har varit verksamt i 12 år vi har lång erfarenhet av kommunikation mellan människor och personligutveckling i olika former.


FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?

- Möjligheten att få knyta nya kontakter och därigenom också få en ökad marknad. Vi hoppas naturligtvis också att vi blir en tillgång för de företag som är anslutna sig till AVM.

 

Rolf Hjalmarsson
MDS KONSULT Personligutveckling
Plankgatan 46 
60218 NORRKÖPING
070 – 659 69 66
rolfhj21@live.se
www.studiomeriyin.se
 

Claude D Zacharias - AB Zacharias Advokatbyrå

Profilens titel, position och antal år på företaget:
Advokat Claude D Zacharias
1991-
Ägare


FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Vi koncentrerar oss på affärsjuridik samt är även specialiserad inom fastighetsrätt, ekonomisk familjerätt samt processrätt.

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Byrån har under många år biträtt företag och enskilda, och på olika sätt personligen medverkat i det dagliga arbetet vid etablering och drift av mindre företag. Inom advokatbyrån finns därför kompetens för de flesta små som stora problem som kan förekomma vid drift av såväl nya som redan verksamma företag. 
Vi arbetar framtungt i rättsprocesserna för att tidigt kunna erbjuda kunden olika handlingsalternativ.

Våra kunder är återkommande och väljer att stanna kvar hos oss då de vet att vi alltid sätter dem i fockus och tänker ”outside the box”, något vi haft nytta av i såväl fastighetsärenden som i mål om ekonomisk familjerätt.

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Växa utan att tappa fokus på kundvården.

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- 30 års yrkeserfarenhet med insyn i företagande, envis och vetgirig; Tänker på kunderna och deras case nästan dygnet runt och är därför – tyvärr – uppkopplad lite för mycket...

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Kontakter och erfarenheter med andra företag och företagare och möjlighet att utbyta erfarenheter och naturligtvis också kunduppdrag.

Claude D Zacharias
AB Zackarias Advokatbyrå

Besöksadress:
Skeppsbron 26
111 30 Stockholm

Postadress:
Box 6133
102 33 Stockholm


Tel: +4686629010
Mobil: +46 (0)701937600
claude.zacharias@zacharias.se
www.zacharias.se
 

Christer Shipley - Ungapped AB

Företagets namn: Ungapped AB

Profilens titel, position och antal år på företaget:
Christer Shipley, vVD och har jobbat i 10 år på bolaget

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Vi erbjuder en plattform för nyhetsbrev, sms och enkäter. Med hjälp av vår plattform vill vi överbrygga klyftan mellan marknadsföring och försäljning och skapa verkligt exceptionella kundupplevelser, oavsett var i kundresan kunden befinner sig. 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Att vår plattform fungerar för alla typer av bolag och organisationer. De flesta av våra kunder gör det mesta själv, detta tack vare en editor som är enkel att arbeta i. Vår filosofi är att kombinera expertis med att lyssna till vad våra kunder EGENTLIGEN vill ha. Vi erbjuder ett bättre alternativ än röriga en-apps-lösningar.

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Då vi precis lanserat vår plattform i USA så är det självklart vår största utmaning. På hemmaplan är det att få företagare att se mervärdet i att använda oss framför någon av våra konkurrenter. 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Då jag har varit med från starten så har jag fått se en hel del, både lyckade och mindre lyckade saker. Jag har då lärt mig otroligt mycket och just att få våra kunder att se affärsnyttan är nog min största tillgång. Men också förmågan att få mina medarbetare att sträva mot samma mål. Det har jag nog mycket med mig från min bakgrund inom golfen.


FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Vi är väldigt gröna i nätverket, men redan efter första träffen så bokade jag en del möten, och det jag tror att nätverket kommer att ge oss, förutom affärer, är en stor förståelse för hur andra branscher fungerar och på så sätt kan vi vässa vårt erbjudande och vår plattform ännu mer. 

Det jag kommer att kunna bidra med är en stor kunskap inom digital marknadsföring med fokus på nyhetsbrev, sms och enkäter. Allt från design, utgivningsplan, strategi, listan kan göras långt. Utöver det så jobbar vi idag med stora företag, förbund, politiska partier där mina kontaktpersoner är marknadschefen, kommunikationschefen. Och som om det inte vore nog så kommer jag kunna bidra med ett gott skratt.



Christer Shipley
vVD
Ungapped AB
0739 605 687
christer.shipley@ungapped.com
www.ungapped.com
 

Victoria Nyberg - SENAB

Företagets namn: SENAB

Profilens titel, position och antal år på företaget:
Victoria Nyberg
Kundansvarig, arbetar på Senab sedan april 2016

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- SENAB hjälper företag att skapa kreativa, funktionella och hållbara arbetsmiljöer. Det gör vi genom att göra behovsanalyser, inreda, designa och tillhandahålla de servicetjänster en modern arbetsplats kräver.  

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Vi är lyhörda för kundens behov. Vilka faktorer som krävs för att deras företag skall bli mer framgångsrikt. Samtidigt vill företagen attrahera duktiga medarbetare och ge dem energi till att utveckla affärerna. Vi är ledande i Norden och finns över hela världen. Vi gör affärer med allt från små till stora företag, hotell och restauranger.

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Att i samklang med kundens affärer skapa effektivare, kreativare och hållbarare arbetsmiljöer.

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Jag drivs av att göra bra affärer och skapa långsiktiga kundrelationer. Jag är social och strukturerad. Baserat på mina tidigare erfarenheter som egenföretagare har jag en förmåga att se kundföretagets helhet och behov.

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- AVM ger oss möjlighet att på ett strukturerat och avslappnat  sätt möta många nya framgångsrika företag för potentiella framtida affärer.
Jag kan tillföra expertis på att utveckla framgångsrika arbetsmiljöer och benchmarking på företagstjänster som lokalvård, kaffe, frukt och växter.  

Victoria Nyberg

SENAB
Regeringsgatan 66


Direct: +46 8 58 63 50 61
Mobile: +46 76 533 50 61
 

Camilla Eivhammar - Arkitektkopia

Företagets namn: Camilla Eivhammar, Arkitektkopia


Profilens titel, position och antal år på företaget:

Key Account Manager, arbetar med stora privata företag i Stockholm, arbetat 3 år. 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets vision.
- Arkitektkopia är ett rikstäckande serviceföretag i den grafiska branschen som vänder sig till alla som behöver kommunicera – tydligt och snabbt.
Med helhetslösningar bestående av tjänster, applikationer och tryck hjälper vi våra kunder med tryckt och digital information som ska spridas eller sparas.

 

Vi är ca 300 medarbetare som arbetar med målsättningen att förenkla och förekomma. Vårt motto är: Pålitliga – Påhittiga – Personliga. Arkitektkopia omsätter ca 400 miljoner kronor och finns på ett 30-tal platser runt om i Sverige.

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- En grafisk pionjär i över 60 år!
Arkitektkopias historia går tillbaka till 1951 då Östen Grankvist svarade på en tidningsannons med texten ”Arkitektkopia till salu”. Affären var klar på 10 minuter efter att Östen själv dubblat priset. Men på grund av pengabrist fick han övertala säljaren att få arbeta av skulden, vilket Östen och hans fru Inga också gjorde inom loppet av sju månader. Östen behöll företagsnamnet och flyttade sin firma till ett gammalt ölkafé på Brahegatan i Stockholm.

Kundservice blev tidigt Östens ledord. Det började redan den dagen när en sjöman som var van att ta sin pilsner i det gamla ölkaféet på Brahegatan kom in. Han satte sig ner och beställde, ovetandes om att ölkaféet inte fanns kvar. Eftersom det var en mycket stor och kraftig sjöman gick Östen till närmaste affär och köpte en pilsner till mannen, som uppskattade servicen och tackade med att ge 10 öre i dricks. Förmodligen grundlades denna del av

Arkitektkopias kultur redan då – ”att se till så att kunden alltid får vad hon eller han vill ha”.

Sedan starten 1951 har Arkitektkopia gjort en rejäl resa, bland annat genom sina förvärv av över 200 bolag. Detta har gjort att Arkitektkopia idag har branschens bredaste rikstäckning med etablering över hela Sverige.

 

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Tryckeribranschen har tagit klivet in i digitaliseringen och nya system skall vara lätthanterliga för alla.

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Jag är en driven och skarp person som gillar win-win affärer. 

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- AVM ger mig kontakter och erfarenhet av att lyssna på olika företags presentationer. Mitt personliga kontaktnät är till stort intresse för mina vänner i AVM.


Camilla Eivhammar Arkitektkopia AB
camilla.eivhammar@arkitektkopia.se
 

Ilias Maniouras - The Mätt, Metropolitan Rehab

Företagets namn: The Mätt, Metropolitan Rehab
Bägge företagen ingår i moderbolaget Alminia (grundades 1995) som dessutom erbjuder tjänster inom personlig assistans, hemtjänst, ledsagning och boendestöd 

Profilens titel, position och antal år på företaget:
Ilias Maniouras , Marknadschef i 5 år.

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- The Mätt är ett helekologiskt Café och restaurang som tillverkar allt från bullar, till maten vi serverar på luncherna på plats (medelhavs buffé)
Metropolitan Rehab startades 2011 och erbjuder remissfri primärvårdsrehabilitering av mycket hög kvalité med toppmodern utrustning.

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Vår Service, goda näringsriktiga mat och att vi har 100 % EKO produkter i The Mätt.
Metropolitans primärvård sker med toppmodern teknik och hjälpmedel där patienterna får bästa möjliga hjälp.

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Priset, EKO är attraktivt men marknaden verkar inte vara riktigt redo än att betala EKO priser i café och restaurang.

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Service, Service, Service, det har vi tappat i Sverige tycker jag.
Med en 3 årig Hotellutbildning i Schweiz som bas så tycker jag att nyckeln till framgång är service och vi försöker ge våra kunder och besökare bästa möjliga service och mottagande.

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Vi är med i AVM med två av våra bolag, The Mätt och Metropolitan rehab. 
Vi hoppas på att AVM ska öka vår närvaro bland företagen på The mätt genom att beställa från oss eller att besöka oss och för Metropolitan så öppnas det en dörröppning till många i AVM att besöka en remissfri rehabilitering som är ansluten till Stockholms län.
Och jag som Ilias kan alltid tillföra både bullar och ett skratt! =)

ilias@alminia.se
0766346360
 

AnnSofie Lanner - Scandic Järva Krog


Företagets namn: Scandic Järva Krog

Profilens titel, position och antal år på företaget: AnnSofie Lanner, Hotelldirektör och 20 år på Scandic men 4 månader på Järva Krog

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé

- To give people away from home the feeling of being among friends. Scandics utbud av rum, restaurangerbjudanden och konferensmöjligheter utgörs av attraktiva koncept med en lokal touch.

Alla är välkomna och ska hitta sitt hotell hos oss. Scandic har hotellbranschens ledande hållbarhetsprogram.

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?

- Att du som gäst vet vad du får och vår palett av olika hotell men att vi står för samma värderingar. Lojal och trogen personal tycker också jag är en av våra framgångsfaktorer samt att Scandic är den största hotelloperatören i Norden med ett nätverk av 230 hotell fördelat på närmare 41 000 hotellrum i sju länder.

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?

- Just nu har vi utmaningar att rekrytera personal så som kockar och reception. Just därför har vi startat egna utbildningar för att utbilda inom dessa yrkesgrupper.

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?

- Jag är en van Hotelldirektör, har ett öga för detaljer och kvalitet och gillar att arbeta i driften. Tillsammans blir vi framgångsrika.

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?

- För oss är det viktigt att vara synliga i Solna och samarbeta/nätverka med företagen här.

 

Scandic Järva Krog

Visit: Vallgatan2 , 170 08 Solna

Call: +46 (8) 517 345 15, +46 (0) 709 735 879

Email: annsofie.lanner@scandichotels.com

Web: www.scandichotels.com

Sharagim Koozad - Hi3G


Företagets namn: HI3G 
Profilens titel, position och antal år på företaget: Key Account Manager 11år på 3, uppdelad på 6 olika tjänster som: 
Account Manager
Projektledare
Service Manager
Storkundsansvarig
Lojalitetsansvarig (Företagskunder)

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé 
- Mobil kommunikation på kundens villkor är ledstjärnan. 
Hi3G Access AB är en svensk teleoperatör som erbjuder mobiltelefoni och mobilt bredband under varumärket 3. Bolaget har nät i Sverige och Danmark och hade dessutom sedan 2003 en licens i Norge som återlämnades den 15 mars 2011. Hi3G Access ägs av Hutchison-Whampoa Limited i Hongkong (60 %) och Investor AB i Stockholm (40 %). 


Hi3Gs mål är att bli ledande på den skandinaviska 3G-marknaden och vi bygger en IT-plattform och infrastruktur från grunden som möjliggör vårt framtida tjänsteerbjudande.

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Vi har en organisation där alla har en möjlighet att påverka, detta är ”ledstången” så att vi alla kan agera i 3’s anda.

  • Ledstjärnan: världen vi vill skapa.

  • Strategiska grundbultarna: hur vi bygger affären.

  • Värderingarna: sättet vi lever 3.

  • Att vi alla springer åt samma håll är avgörande för att klara vår fortsatta tillväxtresa.

  • Allt vi gör påverkar kunden – vi skall alla vara ambassadörer för 3 i alla lägen.

  • Våra medarbetare gör skillnad och är stolta över att jobba på 3.

  • Det är varken en rättighet eller skyldighet att jobba på 3, det är en möjlighet. Du bestämmer vad du vill göra med den möjligheten.

  • Detta är vad vi jobbar för och hur vi agerar.


FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Teleperatörer måste hantera stora teknikskiften och snabba förändringar i kundbehov och i den regulatoriska miljön. Samtidigt ska de vara transparenta, säkra, innovativa och kunna lansera nya tjänster. idag står Telekombranschen inför många nya utmaningar, både när det gäller teknik och nya affärsmodeller. Målet är att tillhandahålla kommunikation för många olika områden. Smartphones och andra liknande enheter har mycket snabbt förändrat marknaden.

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?

  • Soci al och utåtriktad (vid behov) 

  • Mycket bra samarbetsförmåga

  • Förändringsbenägen och stark vilja att skapa resultat

  • Tar gärna ansvar

  • Kunskap inom branschen 

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- När konkurrensen hårdnar och informationsflödet ökar blir den personliga utvecklingen och behovet av ett större kontaktnät allt viktigare. Att komma ifrån vardagen en halv dag och få tillfälle att lyfta blicken och se helheten i sitt arbete samtidigt som man tar in nya erfarenheter och delar med sig av sina egna ger ett stort mervärde för det dagliga arbetet.

  • Min organisation får en uppdaterad och kompetent personal

  • Man tar del av inbjudna experters råd och tips

  • Nätverkandet ger personkontakter inom nya områden. Det kan alltså vara ett sätt att strategiskt bygga upp sitt eget personliga nätverk för att till exempel på sikt främja ens karriär.

  • Genom att nätverka får man också affärskontakter, samarbetspartners och andra kontakter som man har omedelbar nytta av. Man får aktuell information, tips och råd, och kanske idéer till lösningar på problem.

  • i många sammanhang är det till nytta för organisationerna (myndigheter, företag och ideella) att chefer och medarbetare deltar i nätverk. Det ökar organisationens kontaktyta med omvärlden. På så sätt kan den både öka sitt inflytande och hämta nyttig information och kunskap. Det kan också leda till samarbeten av olika slag.


Sharagim Koozad
Sharagim.koozad@tre.se
+46735337146
 

Bengt-Göran Pettersson - Bebbeborg AB

 

Företagets namn:Bebbeborg AB


Profilens titel, position och antal år på företaget: Försäkringsförmedlare, VD, ägare, människa.
32 år i branschen och drygt 3 år på Bebbeborg AB

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Vi hjälper företag, företagare och elitidrottare att hitta bra försäkringsskydd och bra alternativ inom pension och sparande


FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Vi strävar efter långsiktigt samarbete, stor förtroende och mjuka värden 


FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Att fortsätta hålla en hög service till våra kunder även när företagets kundbas växer.


FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Min erfarenhet, min vilja att vara kundnära och två öron men bara en mun.


FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Nätverket skapar både affärer och även en vänskap men människor vilket många gånger är viktigare än affärer.
Vi kan skapa tid åt laget i AVM genom att bli deras självklara samarbetspartner inom försäkring och sparande. Istället för att själv leta och lyssna på 4-5 olika alternativ så gör vi det jobbet. Fördelen med att använda oss är att det aldrig uppstår någon kostnad för kunden då vi ersätts av våra samarbetspartner och ingen extra avgift uppstår.
En krona är alltid en krona!


Bengt-Göran Pettersson
070-2534807
b-g@bebbeborg.se
 

Jarl Klang - BlueAccess AB
 

Företagets namn: BlueAccess AB
Profilens titel, position och antal år på företaget:
Jarl Klang, Manager Marketing & Sales 
Antal år i företaget: 2 år (sedan starten)
 
FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Företaget har utvecklat en patentsökt teknik som gör det möjligt att uföra mobila betalningar och transaktioner samt visera biljetter och ID-kort enklare, säkrare och snabbare än kort. Tekniken fungerar för alla smarta telefoner och kräver inte att kunden har internetuppkoppling  eller ens behöver låsa upp telefonen för att t.ex. betala.
 
FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Lösningen är helt kunddriven och framtagen som ett svar på att göra mobila betalningar  enklare och säkrare. BlueAccess teknik hjälper andra företag bli framgångrika genom att deras mobila betalnings- och biljettlösningar blir lättare att använda för kunderna. BlueAccess programvara integreras mycket lätt i kundens befintliga app och CRM data, smarta ID- och kvittolösningar finns som intressanta tillval. BlueAccess konkurrerar egentligen inte med någon annan utan bara gör andras lösningar så mycket bättre.   

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- BlueAccess lösning är för närvarande unik men teknikutveckling sker idag mycket snabbt och sker globalt. Företaget har som mål att hålla ett grymt högt tempo i marknadsföring och spridning av tekniken för att nå en hög marknadsandel och på så sätt skapa en standard för mobila betalningar. Då är det riktigt tillfredställande  att konstatera att vi är på god väg att lyckas i Norge och Norden ligger inte långt borta. Vi har också etablerat samarbeten med internationella partners för att hålla god fart på flera marknader och här har vi redan väckt intresse i USA. För en start-up är detta en dröm.  
 
FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- BlueAccess verkar i en mycket internationell miljö och har en härlig blandning av medarbetare med teknisk spetskompetens och gedigen marknadskunskap. Min roll är att utveckla affärsmöjligheter främst genom att vara aktiv på marknaden med att fånga behov och bygga relationer och sedan säkra att utvecklingen drivs åt rätt håll. Jag har jobbat på ledningsnivå i ett antal företag med sälj, kommunikation och produktion.  Jag tror min stora fördel är att jag förstår  både marknad och teknik och är mycket utvecklingsinriktad.   
 
FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Jag har varit med i AVM ett år och ser det som mycket positivt att tillhöra gänget. Det är en stor blandning av företag och jag har lärt känna många både affärsmässigt och som härliga privatpersoner. Det finns potential till affärer men även om det inte resulterar direkt så finns det personer i nätverket som i sin tur kan rekommendera ditt företag i sina kontakter på andra håll. Jag hänvisar i alla lägen till nätverket när jag ser en passande match.
 
Jarl Klang
BlueAccess AB
jarl.klang@blueaccess.se
Tel: 0708-343534

 

Patricia Toledano - Viking Line Skandinavien AB

Företagets namn: Viking Line Skandinavien AB

Profilens titel och position:

Patricia Toledano, försäljning

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Viking Line är det marknadsledande varumärket i passagerartrafiken på Östersjön med trafik mellan Finland, Åland och Sverige samt mellan Finland och Estland.  Vi erbjuder reguljärresor, kryssningar och frakttransporter med alla våra 7 fartyg. Varje år reser ca 6,6 miljoner personer med oss. Inte Illa !

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Framgången är att vi erbjuder den bästa upplevelsen ombord med högklassig mat, spa, shopping och underhållning. Dessutom vet vi att riktigt bra service är det som gör våra resenärer inte bara glada utan också beredda att resa med oss om och om igen.

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Det råder tuff konkurrens på Östersjön där det gäller att hela tiden utveckla och uppdatera vårt erbjudande för att locka så många som möjligt att resa med just Viking Line. Där har vi en arsenal av bra idéer som i stort har det gemensamt att det handlar om att få ännu fler att upptäcka det härliga i att resa med oss. Många blir nämligen väldigt glatt överraskade när de kliver ombord och möts av ett kvalitetstänk i allt från vinutbud, spabehandlingar och varumärken i taxfree till de aktuella och välkända artistnamn som uppträder på Viking Line.

 

FRÅGA 4 : Vad tillför du företaget , vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Eftersom jag har jobbat tidigare på Iberia, SAS och Norwegian, tillför jag erfarenheter från en bransch som inte ligger så långt ifrån rederibranschen. God affärsanda är viktigt för mig men det viktigaste är trots allt att ha roligt på jobbet.

 

FRÅGA 5:  Ni är anslutna till AVM affärsverkstan .Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Nätverket ger mig nya affärskontakter som jag får möjlighet att träffa fysiskt. Istället för att inbjuda på frukostmöte, har vi en härligt nätverkskryssning på Cinderella som ”laget” har möjlighet att följa med på och få en ännu bättre chans att knyta affärskontaktakter på.  Väl möt och tveka inte att höra av dig om du har funderingar på att konferera eller anordna en kick-off ombord.
 
 
Med vänlig hälsning
Viking Line Skandinavien AB
Patricia Toledano
Försäljning
 
Hästholmsvägen 28, Box 4154, 
SE-13104 Nacka, Sverige
Phone: +46 8 452 41 44, +46 70 452 41 44
patricia.toledano@vikingline.com
www.vikingline.se

Lisa Gustafsson och Charlotte Ohlson Bresciani - Iris Hadar AB

Företagets namn: Iris Hadar AB


Profilens titel, position och antal år på företaget:
Lisa Gustafsson, säljare och Charlotte Ohlson Bresciani, matchningskoordinator och föreläsare. Vi har båda jobbat på Iris sedan 2011.

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Vi är språngbrädan till egen försörjning! Iris jobbar på uppdrag av Arbetsförmedling och kommuner för att stötta människor ut i arbete och utbildning. Vi arbetar för att fler människor ska bli inkluderade i det svenska samhället, oavsett bakgrund eller funktionsnedsättning.
Detta gör vi genom att utreda arbetsförmåga, stötta i utbildning, anpassa arbetsplatser, matcha och coacha till jobb. Dessutom utbildar vi företag i bemötande via våra inspirerande föreläsare som själva har den funktionsnedsättning de berättar om.

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Vår passion för att hjälpa människor och kompetenta och engagerade medarbetare! Vi har en bred kompetens och lång erfarenhet av att skapa arbete och inkludera alla människor. Vi jobbar enligt en gemensam värdegrund som bygger på att vi har höga förväntningar på både våra deltagare och oss själva. 

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Våra största kunder är Arbetsförmedlingen och kommuner. De gör nästan uteslutande sina affärer via upphandling. Vår utmaning är att den kvalité vi står för även fortsättningsvis värdesätts i upphandlingarna, så vår kompetens fortfarande efterfrågas och våra deltagare får den kvalité de behöver.
Vi behöver även hitta nya kunder och affärer vid sidan av dessa för att kunna växa och fortsätta att realisera drömmar!

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?

Lisa - Jag älskar att prata med människor och ser samarbetsmöjligheter överallt! Det för jag med in i organisationen och i mitt arbete för att hitta nya affärer. Jag fungerar även som glädjespridare på kontoret och ser till att alla trivs och är glada!

 

Charlotte - Jag tillför positivitet och glädje! Jag har ständigt nya idéer och med mitt stora kontaktnät hjälper många deltagare ut i arbete. Jag kan konsten att trollbinda min publik när jag föreläser och får dem allt som oftast att gråta av både sorg, glädje och skratt!


FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- AVM ger oss kontakter till nya företag och kunder som kan få ta del av våra uppskattade bemötandeutbildningar. Samt möjligheter att kunna matcha ännu fler arbetssökande med rätt företag.
Vi kommer att bidra med många skratt och leenden men även ett stort nätverk. Framförallt kommer vi se till att alla AVM-företag blir ännu bättre på tillgänglighet, bemötande och inkluderande tänk!

 

Iris Hadar
122 88 Enskede
Telefon: +46 (0)8 399224

 

Lisa Gustafsson
Mobiltelefon: 0765 399 071
lisa.gustafsson@iris.se

 

Charlotte Ohlson Bresciani

Mobiltelefon: 0765-266 880
charlotte.ohlson@iris.se


www.iris.se

Jonas Burgren - Arvid Nordquist

 

Företagets namn: Arvid Nordquist
Säljare 8 år

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Arvid Nordquist marknadsför premiumprodukter till Dagligvaruhandeln, Restauranger och arbetsplatser i Norden med entreprenörskap och kvalité utvecklar vi affären för oss själva, våra kunder och varumärkesägare.

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Vår Kvalité och traditon och vårt starka hållbarhetsarbete.

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden? 
- Hållbarhetsfrågan efter som vi idag jobbar med jordbruksprodukter i alla våra affärsområden.

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare? 
- Personligt engagemang och vilja att utvecklas tillsammans med kunderna.

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?

- Ger oss nya möjligheter att skapa nya kontakter och affärsmöjligheter.

 

Jonas Burgren
Säljare 
jonas.burgren@arvidnordquist.se
070-876 18 35

 

Tack Jonas!

Sandra Holmer - CaSa Economia AB

 

Profilens titel, postion och antal år på företag:

VD och delägare, auktoriserad redovisningskonsult och har arbetat på företaget i snart två år.

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- CaSa Economia är en redovisnings- och konsultbyrå som erbjuder skräddarsydda paketlösningar för det lilla och det medelstora företaget. Vårt fokus är att skapa värde för våra kunder – inte på att säga vad andra vill att vi ska säga. Hos oss hittar ni kompetens inom allt från löpande redovisning till årsredovisning, varumärkesutveckling till management konsulting.

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Vi som arbetar på Casa Economia har olika bakgrund, utbildning och syn på livet, vilket skapar en atmosfär av driv och engagemang. Driv genom att skapa värde och stärkt marknadsposition för våra kunder, och engagemang genom viljan att utvecklas tillsammans med våra kunder. Detta uttrycker sig i form av fortlöpande kundkontakt, d v s ha ett proaktivt förhållningssätt till våra kunders affärsverksamhet.

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Att fortsätta bredda vår kompetens samt att bibehålla vårt kundfokus även när vi som företag växer med fler kunder.

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Jag har ett driv och är engagerad med tydligt fokus på att uppnå uppsatta mål. Med min bakgrund från stora revisionsbyråer så har jag en bred kompetens som gör att jag känner mig trygg att kunna erbjuda våra kunder kvalitetssäkra tjänster.

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Det är viktigt för oss att ingå i nätverkande då det skapar möjligheter för oss att kunna visa vilka vi är och vad vi kan erbjuda våra kunder. Då vi är verksamma i både Solna och Västerås så är det viktigt att vi syns i lokala nätverk för att på så vis skapa nya affärsmöjligheter.

 

Sandra Holmer 

sandra@casaeconomia.se

casaeconomia.se

 

Tack Sandra!

Michaela Rohde - Svea Exchange AB

 

Företagets namn:

Svea Exchange AB

 

Profilens titel, position och antal år på företaget:

Regionansvarig region Nord, tidigare kontorschef på vårt kontor i Uppsala och har totalt arbetat 3,5 år på företaget.

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Svea Exchange tillhandahåller enkla och innovativa finansiella tjänster för privatpersoner och mindre företag i deras närhet både i storstad och glesbygd. 

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Inom Svea Ekonomikoncernen arbetar vi utifrån kärnvärden som engagemang, kompetens och driv samt en stor delaktighet och möjlighet att påverka. 
Vi stävar ständigt efter att vara en av de ledande aktörerna i Sverige inom kontanthantering, valutaväxling och betalningsförmedling. 

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Att fortsätta hitta nya vägar och erbjuda innovativa tjänster i ett samhälle som blir mer kontantfritt. 

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Jag är engagerad, målinriktad och hur klyschigt det än må låta - inte rädd för nya utmaningar!

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Det är alltid viktigt för oss att träffa kunder, vare sig som privatpersoner eller för våra företagstjänster. Vi erbjuder många tjänster inom koncernen och på Svea Exchange jobbar vi mycket med de lokala kontakterna i varje stad, där är nätverk som dessa en viktig faktor för att hitta sin plats på marknaden och för nya affärsmöjligheter. 

 

Michaela Rohde
Michaela.rohde@svea.com
Telefon: 08-506 998 62
Mobil: 070 285 01 11

 

Thommy Johansson - Stockholms Stadsnät AB

 

Företagets namn: Stockholms Stadsnät AB


Profilens titel, position och antal år på företaget:
Försäljare med inriktning företag, Ägare. Jag har arbetat i koncernen sedan jan-1995 och sedan mitten av 2012 som företagssäljare på Stockholms Stadsnät AB.

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Vi är Stockholmarnas egen bredbandsleverantör, till företag, bostadsrättsförening eller fastighetsägare med hyresgäster. Vi erbjuder snabbt bredband till ett konkurrenskraftigt pris. 
Vi anlägger inte fiber, är inte statliga eller kommunägda,  dock levererar vi ett mycket bra bredband med tillhörande tjänster.

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Våra bästa ambassadörer är våra kunder som bidrar starkt till vår framgång. De värdesätter vårt personliga engagemang ända in i den enskilda lägenheten eller kontorslokalen. Att vi levererar ett snabbt och tillförlitligt bredband, samt TV och telefoni som man kan lita på – är även det viktiga faktorer för vår framgång.

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Att våra kunder fortsatt ser oss som ett värdigt, tillförlitligt och prisvärt alternativ till andra aktörer på marknaden samt att vi uppfattas som en pålitlig och trygg tjänsteleverantör.  

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Att vara kundtillvänd, kunnig och pålitlig samt att jag aktivt arbetar med att hitta lösningar på våra kunders olika behov är mina drivkrafter och styrkor. I de fall jag just där och då inte kan möta kundens behov, ser jag ändå till att föreslå en alternativ lösning för kunden för att bibehålla en god långsiktig kundrelation.

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” - AVM?
- Vårt medlemskap i AVM har givit oss en värdefull kanal för att bygga upp ett kontaktnät samt marknadsföra vår närvaro som bredbandsleverantör här i Stockholm. Vi möter möjliga ambassadörer för oss som bredbandsleverantör samt finner en god källa till inspiration i andra medlemmars affärsverksamhet. Genom att bygga personliga relationer med medlemmarna har vi även möjlighet att i samband med våra kundkontakter öppna dörrar även för våra kollegor i AVM. 

Thommy Johansson

Telefon: 08-5012 2016, Mobil: 070-533 89 45,

E-post: thommy.johansson@stosn.se

Peter Hellman - Trippus

 

Trippus Event Solutions AB

Profilens titel, position och antal år på företaget:
Senior Adviser, varit med i styrelsen i 15 år
 
FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Trippus är ett komplett registrerings- och anmälningssystem för mötesindustrin
 
FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Hanterar arrangemang och deltagarservice med många olika processer:
Inbjudningar – Anmälan - Genomförande - Uppföljning
Våra medarbetare och den service som vi levererar på plats eller digitalt beroende på evenemang
Samspelet mellan våra kunder, partners och medarbetare
 
FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Affärsutveckla fysiska möten med digitala interaktiva verktyg i Norden och utomlands speciellt med mobilen
- Att ha nöjda kunder och medarbetare
- Att vara marknadsledande och lönsamma i Europa inom vårt segment
 
FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Undertecknad sitter i styrelsen och min roll är att identifiera och se nya trender, affärsutveckla och se hur man kan paketera nya tjänster, branscher och målgrupper.
Stort internationellt nätverk och vara dörröppnare till de operativa medarbetarna på Trippus.  
 
FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Fysiska möten är viktiga - att mingla och förstå kunder och partners olika möjlighet och behov.
Trippus är en bra referens och håller ihop AVM nätverket med ett mycket bra digitalt system för mobilen och webben.

 
Peter Hellman
Senior Adviser
0709503878
peter.hellman@trippus.se

Malin Ångström - Ångström Arkitekter AB

Företagets namn: Ångström Arkitekter AB

Profilens titel, position och antal år på företaget:

Arkitekt SIR, Inredningsarkitekt 8 år

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé:

- Arkitektur och projektledning av hög kvalité för offentligmiljö såsom kontor, hotell och restauranger mm.

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?

- Vi har bred kompetens och snabb utredningsförmåga. Vi sätter kundens behov och visioner i centrum och jobbar nära kunden i hela projektet.

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?

- Att inte ta på sig för många uppdrag och att fortsätta vara uppdaterad på ny teknik och nya material.

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?

- Att jag är kreativ, målmedveten och bra på att lyssna.

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?

- Härliga möten med mycket energi och nya affärsmöjligheter.

 

Malin Ångström

malin@angstromarkitekter.se

070-311 72 67

Ångström Arkitekter AB

Södra Kungsvägen 65

181 32 LIDINGÖ

Lotten Jonsson - Solna stad

Företagets namn: Solna stad 

Lotten Jonsson, näringslivssamordnare/projektledare sommarjobb

Arbetat i Solna stad sedan 2004

 

Solna kommun, Sveriges mest företagsvänliga kommun för åttonde året i rad, Intresset för att etablera sig i Solna är stort. Den dynamiska stadsutvecklingen, det geografiska läget och det stora utbudet av kommunikationer är några skäl till varför företagen väljer Solna.

 

I Solna finns och utvecklas ett diversifierat och dynamiskt näringsliv som domineras av tjänstesektorn och kunskapsintensiva branscher. Ett stort antal mindre företag såväl som huvudkontor för internationella börsbolag och koncerner utgör en bra mix. De mest framträdande sektorerna är ICT, Life Science, finans och försäkring, bygg, livsmedel samt företagstjänster.

 

Solna har också en väldigt spännande och växande besöksnäring med många nyetableringar av upplevelser, hotell och restauranger. Solna är Sveriges arbetsplatstätaste stad och antalet förvärvsarbetande är större än befolkningen.

 

Min roll i staden är att träffa företagare och lyssna in och bistå vid rekryteringar. Jag träffar arbetssökande Solnabor varje dag och matchar rätt person till rätt ställe.  Att hitta rätt personal säger många företag är tidskrävande och svårt, där bistår vi.

 

Vår modell, Solna modellen, har gett många Solnabor arbete och alldeles nyligen har vi rekryterar ut 70 ungdomar till riktiga jobb i Mall of Scandinavia. Jag älskar verkligen mitt jobb och känslan av glädje är lika stor hos mig som hos en arbetssökande när denne får ett jobb.

 

Vi har nätverket med Janne under många år nu och har träffat många företagare genom nätverket som resulterat I att vi kunnat hjälpa dem i rekrytering med rätt matchning samtidigt som en Solnabo fått in foten i arbetslivet, winwin på hög nivå alltså! 

 

Lotten Jonsson

 

08-746 10 00

lotten.jonsson@solna.se

www.solna.se

 

Tack Lotten!

Magnus Grönblad - Academy of Excellence

Företagets namn: Academy of Excellence

Profilens titel, position och antal år på företaget:
Magnus Grönblad, VD sedan november 2015


FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Att skapa tillväxt och lönsamhet i företag genom att erbjuda Sveriges främsta Tillväxtprogram för chefer och företagsledare!

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Du får 8 st halvdagar med de främsta föreläsarna inom de områden som skapar tillväxt och lönsamhet. Föreläsarna delar med sig av sina spetskompetenser och hjälper dig att finna din väg till framgång och tillväxt. 
Magnus Helgesson, Thomas Enhager, Beata Wickbom, Svante Randlert, Teo Härén, Therese Albechtson är några av våra föreläsare som hjälper dig att utveckla både dig själv och ditt företag eller organisation.
De chefer och företagsledare som går Tillväxtprogrammet lär av de bästa, undviker fällor och tar genvägar till framgång.

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Vi har över 700 chefer och företagsledare som gått vårt unika Tillväxtprogram så vi har väldigt många och bra referenser. 
En av våra utmaningar är att få fler kommuner att erbjuda Tillväxtprogrammet för sina företag och skapa tillväxt i kommunen. Vi har framgångsrikt genomfört detta i ett antal kommuner och utmaningen ligger i att det är långa beslutsprocesser även om företagarna själva står för kostnaden för Tillväxtutbildningen.

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Det jag tillför nu är struktur i allt vi gör och fokus på att skala bolaget så vi kan växa med lönsamhet. Jag har en lång erfarenhet både som ledare och som ledarskapscoach. Jag har coachat många ledningsgrupper och ledare i olika typer av företag och branscher, vilket ger mig en bred erfarenhet om vilka utmaningar företagen står inför. Jag har ett djupt rotat intresse för människan och för ledarskap och det tror jag är en förutsättning för att lyckas bra inom vår bransch som ju handlar om hur du hanterar och arbetar med dessa båda saker.

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- AVM ger oss möjlighet till nya kontakter, relationer och affärer och vi kan samtidigt tillföra engagemang och vårt kontaktnät till AVM.

 

Magnus Grönblad
magnus@academyofexcellence.se
070-777 57 97


www.academyofexcellence.se

 

Lena Lundén - Arbetsförmedlingen


Företagets namn: Arbetsförmedlingen

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Arbetsförmedlingen ska verka för att förbättra arbetsmarknadens funktionssätt genom att:
•    effektivt sammanföra dem som söker arbete med dem som söker arbetskraft
•    prioritera dem som befinner sig långt från arbetsmarknaden
•    BbbbBidra till att stadigvarande öka sysselsättningen på lång sikt.

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Grunden i arbetsgivararbetet är att alla arbetsgivare ska få en basservice, i första hand i form av digitala verktyg för en effektiv självservice. I övrigt ska vi rikta våra resurser dit de gör mest nytta i syfte att på ett effektivt sätt sänka vakans- och arbetslöshetstiderna. Det innebär att vi ska samarbeta med arbetsgivare på ett differentierat sätt.

De arbetsgivare som vi bedömer som strategiskt viktiga ska få en fördjupad service och en kundansvarig. Det kan vara arbetsgivare som har behov av den kompetens som finns bland de inskrivna hos oss, tillväxtföretag eller arbetsgivare som har möjlighet att anställa arbetssökande som står långt från arbetsmarknaden.
Arbetsgivarstrategin anger också bland annat att vi ska vara proaktiva i våra arbetsgivarkontakter och att marknadsområdena och varje arbetsförmedlingskontor ska göra årliga handlingsplaner som mer i detalj beskriver hur respektive nivå arbetar med arbetsgivare. 

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Vi har ett behov av att utveckla våra arbetsgivarkontakter för att vi ska klara vårt uppdrag på ett bättre sätt. Arbetsgivarstrategin är inte hela svaret på hur vi ska lyckas bättre, men den är en pusselbit i form av att den anger ramarna.

 

Huvuddragen i arbetsgivarstrategin
Grunden i arbetsgivararbetet är att alla arbetsgivare ska få en basservice, i första hand i form av digitala verktyg för en effektiv självservice. I övrigt ska vi rikta våra resurser dit de gör mest nytta i syfte att på ett effektivt sätt sänka vakans- och arbetslöshetstiderna. Det innebär att vi ska samarbeta med arbetsgivare på ett differentierat sätt.

 

De arbetsgivare som vi bedömer som strategiskt viktiga ska få en fördjupad service och en kundansvarig. Det kan vara arbetsgivare som har behov av den kompetens som finns bland de inskrivna hos oss, tillväxtföretag eller arbetsgivare som har möjlighet att anställa arbetssökande som står långt från arbetsmarknaden.
Arbetsgivarstrategin anger också bland annat att vi ska vara proaktiva i våra arbetsgivarkontakter och att marknadsområdena och varje arbetsförmedlingskontor ska göra årliga handlingsplaner som mer i detalj beskriver hur respektive nivå arbetar med arbetsgivare.

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Med min bakgrund från näringslivet som försäljningschef, projektledare och säljare har jag vana att förstå kundens behov och önskemål och utifrån det komma med förslag på lösningar.

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Informera Arbetsgivarna om Arbetsförmedlingens tjänster som är kostnadsfria.

 

Hitta medarbetare
•    Sök bland presentationer i vår cv-databas
•    Arbetsförmedlingen kan göra urval
•    Genom ex rekryteringsträffar
•    Låna våra lokaler för intervjuer

 

Annonsera
•    Här kan inloggade arbetsgivare lägga in, administrera och få överblick över sina platsannonser

 

Arbetsgivarstöd 
•    Information om aktuella stöd som arbetsgivare kan få när de anställer någon från våra prioriterade grupper.

 

Anmäl varsel 
•    Här kan arbetsgivare anmäla varsel och registrera berörda personer.

 

Min sida
•    Lägg in, administrera och få överblick över dina platsannonser.
•    Hitta medarbetare i Sök CV.
•    Bevaka när en ny person med rätt sökprofil lägger in sitt CV.

 

Med vänlig hälsning
Lena Lundén
Arbetsförmedlare
Arbetsförmedlingen, Arbetsgivargruppen
Box 1453, 171 28 Solna, | Besök: Englundavägen 13
Telefon: 0104883305 | Fax: 0858536261 | Växel: 0771-60 00 00
E-post: lena.lunden@arbetsformedlingen.se

Per Wetterberg - Hallå Reklam

Företagets namn: Hallå Reklam

Profilens titel, position och antal år på företaget:
VD/projektledare/ägare, 17 år (sedan starten)

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Vi skapar kommunikation som gör våra kunder tydligare och lättare att välja. Kommunikation som talar till både hjärta och hjärna, och ger kunden resultat på kort sikt för affären och på lång sikt för varumärket.


FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Kundförståelse, personligt engagemang och att leverera i alla lägen.

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Den snabba digitala utvecklingen skapar nya fantastiska möjligheter inom kommunikation men det gäller att hänga med.

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Det går alltid att bli lite bättre!

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- AVM skapar för oss nya intressanta kontakter och affärsmöjligheter. Jag hoppas att vi kan bidra på samma sätt.

 

Per Wetterborg
per@halla.se
08-617 36 04
0708-500 184
www.halla.se

 

Tack Per!

AVM affärsnätverk ǀ Högt i tak och öppna dörrar ǀ Affärer, nytta å nöje ǀ Lagkänsla