Tidigare profiler 2019-20

Veckans AVM Profil Camilla Eivhammar - ABA Grafisk Produktion

Företagets namn: ABA Grafisk Produktion
Profilens titel, position och antal år på företaget: Försäljningschef, 3 månader, (25 år i branschen)


FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Vi är ett gäng kreativa eldsjälar med olika spetskompetenser inom grafisk produktion, kommunikation och design. Vi befinner oss centralt och lättillgängligt i Stockholm på Sveavägen 166.
Vi hjälper med att ta fram kreativa kampanjidéer, skyltning i butik eller rådgivning kring tryckproduktioner. Vi trycker allt från visitkort, broschyrer och affischer till tavlor till kontoret, materialet till mässan eller skylten till er fasad eller bygget. Vi guidar dig i beslutsprocessen till rätt val av design, metod och material – från idé till färdig produkt. Självklart med ett resultat som matchar ert varumärke, budget och förväntningar. Eftersom vi arbetar med Stockholms bästa montörer kan vi även bygga popup butiker, inreda stora kontor samt garage och köpcentrum.


FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Det viktigaste för oss är att alla har sin specialist kompetens, trivs och må bra ihop.. Här tar vi snabba beslut som alla får vara delaktiga i, och påverka vår vardag.
Vi är tillgängliga för våra kunder genom att alltid finnas nära till hands, både geografiskt och via telefon och chat på hemsidan. Kunden kan beställa trycksaker dygnet runt via våra webformulär samt via vår webshop.
Leverans av våra produkter skall ske i rätt tid samt på överenskommet sätt. Att produkterna dessutom är av rätt kvalitet enligt kundens önskemål är en självklarhet. För oss ska varje uppdrag vara en rekommendation för kommande affärer. Att vi finns både centralt och rikstäckande gör att kan vi alltid leverera lokalt och därmed snabbt.
ABA är certifierade enligt ISO 9001.


FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?

- Vi ser en stor skillnad på hur trycksaker används och höjer det socialmediet idag. Om man tror att det tryckta ordet börjar försvinna så säger vi tvärtom. Idag behöver vårt öga se fina butiker, kännas oss välkomna i skrift, därav växer retail marknaden så det knakar.


FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Affärsjuridik, strategiskt affärssinne och en stor portion humor.

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Tidigare medlem sedan starten med AVM, (dock från annat företag), och en riktig senior på nätverkande. Relationer skapar bra affärer, bra affärer skapar bättre relationer.


Camilla Eivhammar
Försäljningschef
Mail: camilla@aba.nu 070-4419518
 

 
 
Publicerad 2020-01-20

Veckans AVM Profil Paula Wigerslott - Skandia

Företagets namn: Skandia 
Profilens titel, position och antal år på företaget: Paula Wigerslott, Företagsrådgivare. Sex år på Skandia 

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har mer än 600 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar.

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Det som håller samman hela verksamheten är Skandias strategiska inriktning och Skandias koncernmål. Vår styrmodell hjälper till att vi alla utifrån våra olika arbetsuppgifter bidrar till vårt övergripande mål - att skapa ekonomisk trygghet för våra ägare och kunder.
•    Skandias styrkor finns inom livprodukten, pension och sparande, boende samt risk och hälsa. Genom att bygga vår affär på dessa verksamheter har vi bidragit till, och kan fortsatt bidra till, ekonomisk trygghet.
•    Vi ska stärka och tydliggöra det hållbara värdeskapandet i våra erbjudanden.

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Skandia behöver kunna agera snabbt både för att möta förändrade kundbeteenden och förändringar på marknaden. Vi behöver därför säkerställa ett modernt Skandia där tydligt ansvar och mandat, snabba beslutsvägar och effektivt arbetssätt möjliggör snabba anpassningar.

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Jag arbetar med företagsrådgivning och har ett försäljningsansvar till våra befintliga kunder samt nyförsäljning i Skandia. Mitt arbete består både av egen kundbas där jag bär yttersta ansvaret, samt vid större affär så som en koncern eller offentlig affär, arbetar jag tillsammans i olika team, vilket jag tycker är fantastiskt roligt och utvecklande. Denna roll passar mig väldigt bra då jag har ett eget driv, ansvar, kundkontakt och ständig utveckling av affärer och medarbetare. 

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Vi hoppas på att det ger oss en plattform och sammanhang att utbyta erfarenheter, personlig utveckling och få större affärsmöjligheter och samarbete med nya kunder. 


Paula Wigerslott | Företagsrådgivare | Livförsäkringsbolaget Skandia, ömsesidigt
Direkt: +46 8 7884143 | Växel: + 46 (0)8 788 10 00 | Mobil: +46 72 5897143
Besöksadress: Arenavägen 47, 11 tr Globen | 106 55 Stockholm | skandia.se
 
 
Publicerad 2020-01-13

Veckans AVM Profil Thorbjörn Liljegren - Spalux AB

Företagets namn: Spalux AB
Profilens titel, position och antal år på företaget: Thorbjörn Liljegren, projektledare. 5 år

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Att med hög kvalité samt en unik kombination av funktion, design och innovation vara det självklara valet när man väljer spabad & swimspa.

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Vi har produkter i världsklass med patenterade termolock samt att våra kunder är lika viktiga efter dom har handlat.

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Att etablera oss i Stockholm samt bygga upp vårt varumärke.

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Bred erfarenhet, målmedveten, uppfinnesrik, samt nyfiken

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Jag är nyinflyttat till Stockholm och behöver ha samarbetspartners inom många område.
Jag kommer tillföra energi och jobb uppdrag till laget.

Spalux AB
Kvarnholmsvägen 86
131 31 Nacka
Thorbjörn Liljegren
0768-555 111
tobbe@spalux.se
www.spalux.se

 
Publicerad 2020-01-08

Veckans AVM Profil Jonas Höglund - Kapitalinvest Skandien AB

Företagets namn: Kapitalinvest Skandien AB
Profilens titel, position och antal år på företaget: Founding Partner, styrelseordförande, 3 år.

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Kapitalinvest är ett kunskapsföretag som metodiskt och långsiktigt arbetar med investerings- och pensionsrådgivning till företag och privatpersoner. Vi hjälper bl.a. dig som företagare att få ut en högre pension netto efter skatt av de pensionspremier du och ditt företag betalar.

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Vi har tillsammans över 25 års erfarenhet av investerings- och pensionsrådgivning i Umeå, Stockholm, London och Houston. 

Genom åren har vi lärt oss att dela med oss av så mycket kunskap som möjligt. Kapitalnytt som är bolagets nyhetsbrev är ett exempel på det vars innehåll berör aktuella finansiella ämnen och riktar sig till bolagets kunder med syftet att öka deras kunskapsnivå. Gå gärna in och läs på www.kapitalnytt.se 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Med de formella krav på kunskap, kompetens, licensiering och arbetsrutiner som kommit de senaste åren så måste man tycka, som vi gör, att det är fantastiskt kul och givande att hjälpa kunder med investeringar för att underkasta sig alla nya regelverk som trätt i kraft. 

Utmaningen som vi ser redan nu men framför allt i framtiden är att det kommer att bli svårt att rekrytera yngre förmågor då de väljer andra branscher än finans.

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Min erfarenhet som livförsäkringsmäklare på New York Life Insurance Company i USA där jag lärde mig att nyckeln till framgång är att arbeta metodiskt och långsiktigt. Det har och kommer framför allt att bidra till att göra vårt företag framgångsrikt.  

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Vi kommer få möjlighet att knyta bekantskap med många olika företagare och därigenom skapa affärer och utöka vårt nätverk ytterligare. Vi har ett stort nätverk idag som förhoppningsvis kommer vara till nytta för andra medlemmar i AVM-laget.  

Jonas Höglund 
Founding Partner

+46 73 376 67 55 
Artillerigatan 6
114 51 Stockholm
kapitalinvest.se 

 
Publicerad 2019-11-11

Veckans AVM Profil Atti Shamlou - Business Reflex

Företagets namn: Business Reflex
Profilens titel, position och antal år på företaget: Atti Shamlou, digital relationsbyggare och marknadsförare. Startade april 2018

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Business Reflex finns till för att hjälpa små och medelstora svenska B2B företag som saknar musklerna att sätta upp en marknadsavdelning som levererar värde.
”Vi blir din marknadsavdelning och samtidigt leder din säljprocess. Vi får ihop helheten helt enkelt!”

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Starka på det strategiska, det operativa och jobbar med moderna verktyg. Vilket gör att vi kan sätta upp en marknadsfunktion hos kunden på rekordtid.
Dessutom erbjuder vi en hel marknadsavdelning med all kompetens till ett kostnadseffektivt pris.


FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Att inte vara duktiga på vår egen affärsgenerering och inte kunna leva som vi lär.


FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Att jobba på ett modernt sätt och välkomna det nya sättet i B2B försäljning, och med envishet driva fram processer. Att våga prata med beslutsfattare i rummet och inte vara rädd att bryta in mig på ny mark.

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Rätt kvalificerade affärsmöjligheter mot rätt målgrupp.
Vi har en fin relation med våra kunder och nätverk. Vilket gör att vi alltid kopplar våra kunder och affärsrelaterade vänner med rätt leverantörer.

Atti Shamlou (primär kontaktpersonen kopplat till AVM)
Digital relationsbyggare & marknadsförare
atti.shamlou@businessreflex.se
0723878946

Här är resten av gänget som kommer närvara vid AVM-träffar.

 

Lars Dahlberg
Medgrundare och digital strateg
lars.dahlberg@businessreflex.se

Anders Hermansson
VD & Medgrundare samt digital strateg
anders.hermansson@businessreflex.se

 
Publicerad 2019-10-28

Veckans AVM Profil Robert Edvardsson - Sphinxly Webbyrå AB

Företagets namn: Sphinxly Webbyrå AB

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Sphinxly är en webbyrå med bred digital kompetens. Vi bygger inspirerande och konverterande hemsidor som skapar mätbar affärsnytta. Vi har prisvärda paket riktade mot mindre företag och start-ups samt tar fram skräddarsydda unika webbplatser och arbetar som strategisk digital partner mot större verksamheter.

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
 Vi bygger hemsidor som sticker ut, skapar ”wow”-känsla hos kunder och talanger som söker jobb, samt gör det enkelt för våra kunder att själva hantera sitt innehåll och mäta engagemang och ROI. Vi arbetar långsiktigt och finns med hela tiden bakom kulisserna för hjälp och vidareutveckling.

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Att ständigt utvecklas och förstå hemsidans nya roller i det digitala landskapet. Trender kommer och går och likaså olika digitala möjligheter. Vilken digital strategi ska ett mindre eller mellanstort företag använda sig av? Vilka sociala kanaler ska man arbeta med och hur hänger det ihop med hemsidan? Hur hamnar man högst på Google och hamnar man i relevanta sökningar? 

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Med över 20 års erfarenhet och en hunger att alltid ”ligga på topp” har jag en djup förståelse både för hur man jobbade ”förut” och hur man bör arbeta digitalt idag och framöver. Idag – som exempel – har många företagare många olika typer av digitala säljkanaler. Hur optimerar man detta utan att det blir spretigt? Hur bygger man upp sitt digitala varumärke och skapar en stark profil – samtidigt som man har koll på data och resultat?

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Som ny medlem hoppas vi kunna knyta nya spännande kontakter som på olika sätt kan tillföra värde i vår resa framöver. Om vi samtidigt kan hjälpa något företag med webbproduktion eller digitalisering så ser vi det som ett plus.

 


Robert Edvardsson, VD/Grundare Sphinxly Webbyrå AB
robert@sphinxly.se, 073 66 93 497, www.sphinxly.se, 08 665 00 30 
 


 
Publicerad 2019-09-29

Veckans AVM Profil Jane Lundström - Cafe Bar

Företagets namn: Cafebar 
Profilens titel, position och antal år på företaget: Distriktschef för Stockholmskontoret juni-19 

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé 

- Förse andra företag med en professionell fikalösning och allt runt omkring den. 


FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?

- Mångårig kunskap i företaget, finns i hela Sverige.


FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?

- Att hitta nya lösningar runt kundens välbefinnande, knyta upp kunden på fler ingredienser 


FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?

- Att jobba med lite större företag i mitt distrikt. Få personalen att trivas och utvecklas tillsammans.

Mina styrkor är 20 år i branschen samt att jag varit egen företagare i nästan alla dom åren i denna bransch   


FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Framförallt hoppas jag på en väg in i olika företag så alla får en god och bra lösning på sin ”Fikastund", samt att jag kan tillföra många kontakter då vi har en bred kundstock och många bra kontakter

Cafebar 
Jane Lundström 
Distriktschef
Tjurhornsgränd 8 
121 63 Johannessov
08-580 02 302
0760-15 55 98
Jane.lundstrom@cafebar.se 

 
Publicerad 2019-10-22

Veckans AVM Profil Sasha Norén - Miss English

Företagets namn: Miss English
Profilens titel, position och antal år på företaget: VD och grundare, startade Miss English för 1,5 år sedan

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Ser till att folks engelska blir outstanding. 
Undervisar privatpersoner och företag i engelska samt översätter och språkgranskar texter.


FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Utbildaren (jag) har både engelska och svenska som modersmål. Lär ut engelska på ett lustfyllt sätt, i motsats till hur det var i skolan. Har erfarenhet av att översätta och språkgranska texter inom en massa olika branscher.

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Att börja dra ner på undervisningen av privatpersoner och istället öka undervisningen på företag. Komma in på företag och hålla kurser i affärsengelska. 


FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Tvåspråkig. Lyhörd och bra på att anpassa mig till olika elevers behov. Energisk och positiv samt kreativ och ambitiös.

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Jag hoppas få ingångar till olika företag som har behov av utbildning i affärsengelska samt behöver hjälp med översättningar och språkgranskningar. 
Jag har ett nätverk av personer från olika branscher som jag gärna parar ihop AVM:are med. Jag är bra på att stötta och peppa företagare i sociala medier.



info@missenglish.se
Tel: 073 775 10 65
www.missenglish.se
 

 
Publicerad 2019-10-06

1 / 3

Please reload

AVM affärsverkstan - Stockholms stoltaste affärsnätverk