top of page

Tidigare AVM Profiler 2017

 

 

Veckans AVM profil Märta Härtén - Seombris Marketing

Företagets namn: Seombris

 
Profilens titel, position och antal år på företaget:
Maria Härtén är mitt namn och jag brinner fortfarande efter 15 år i branschen med att hjälpa mina kunder med att bygga deras varumärke och öka deras igenkännedom via produktmedia. Produktmedia är ett samlingsnamn för profilerade produkter och kläder. Profil & presentreklam volym 2.0

 

Seombris  - Lite Annorlunda & Lite roligare

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Vi vill göra vår kunds vardag enklare och mer lönsam genom att utveckla och sälja rätt lösningar och produkter inom profilering och förädling av Ert varumärke.

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Styrkan är att vi kan Erbjuda ett brett sortiment med relativt snabb leverans utan att binda stora volymer i lager, samt att vi erbjuder det mesta som ett företag vill ha sin logga på.


FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Att ha rätt man/kvinna på rätt plats på samtliga positioner.
- Att alltid ligga steget före våra konkurrenter, med hög service till rätt pris utan att binda för stort kapital i ett lager.

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Seombris har skapat ett koncept i branschen som ingen konkurrent har just nu. Därför valde jag att starta Seombris Stockholm AB under deras varumärke. De verktyg som Seombris kan erbjuda kunderna var just dom som jag analyserade för några år sedan fattades i vår bransch.

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Vi på Seombris kan ge företagarna i AVM´s nätverk en otrolig möjlighet att bygga sina varumärken med en leverantör som tänker;
- Lite Annorlunda & Lite roligare

Maria Härtén
Affärsutvecklare

+46 (0) 73 – 944 16 67

maria@seombris.se

www.seombris.se

Publicerad 2017-11-27

Veckans AVM Profil Seth Engström - Trollkarlen.se

Företagets namn: Trollkarlen.se
 
Profilens titel, position och antal år på företaget: Trollkarl sedan jag var 4 år gammal (26 år sedan) samt på heltid sedan jag blev 18 (12 år sedan)
 
FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Magisk underhållning i världsklass.
 
FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Brukar säga att min framgång är enbart tack vare alla fantastiska människor och företag som genom åren har anlitat mig. Tror även att mina 8 -10 timmars träning per dag ger resultat och gör att många fler vill se mig trolla än om jag bara övat mindre. Har även ett mycket populärt festupplägg där jag börjar med att mingla runt bland borden för att sedan avsluta med en föreställning inför alla gäster.

Jag är även den enda artisten i Sverige som lämnar 100% succégaranti, tycker inte kunden att det är det bästa magin de någonsin sett eller om jag inte överträffat alla deras förväntningar, så bjuder jag på mitt jobb. Av över tusen företag som anlitat mig genom åren, har lyckligtvis ingen använt sig av den garantin!
 
FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Att ingen ny maskerad magiker kommer och avslöjar trick på TV! Dock gör det egentligen ingenting, då alla trick som jag idag framträder med har jag skapat själv.
 
FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Denna vet jag uppriktigt sagt inte hur jag ska svara på eftersom jag är hela företaget :)
 
Så ändrar frågan till: Vad har du för meriter?

  • 10-faldig svensk mästare i trolleri.

  • 7-faldig nordisk mästare i trolleri.

  • Guld i World Championship of Performing Arts

  • Inbjuden som enda artist att framträda på Kungens födelsedag

  • Internationellt portad från casinon (kan tilläggas att i min bransch – och endast i min bransch! - ses detta som en merit!)

 
FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Tycker det är jätteroligt att få träffa andra duktiga människor från alla branscher och kontakter är det viktigaste jag har.

Lägger stor vikt och stolthet att känna människor i nätverket och alla som tycker att de inte känner mig tillräckligt väl, vill jag att de hör av sig till mig så bjuder jag dem på en fika!
 
 
Seth Engström
0708-171111
seth@trollkarlen.se
www.trollkarlen.se

Publicerad 2017-11-13

Veckans AVM Profil Anton Lind - Jobzone Sverige AB

Företagets namn: Jobzone Sverige AB


Profilens titel, position och antal år på företaget: VD och grundare.

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Genom att vara branschens bästa arbetsgivare attraherar vi kompetenta, motiverade och engagerade kandidater och medarbetare som skapar tydliga mervärden i våra kunders verksamheter.  

  • Vision - Att vara branschens bästa arbetsgivare. 

  • Vårt mål - Skapa framgång för individer och organisationer. 

  • Vårt koncept – Produktiv Bemanning och Rekrytering

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?

- Många vittnar om att vi har en fantastisk kultur och stor drivkraft att möta och överträffa våra kunders förväntningar och vårt arbetssätt genomsyras av en stark entreprenörsanda där allt är möjligt.

 

Vårt koncept ”Produktiv Bemanning och Rekrytering” sätter fokus på hur vi skapar mervärden och resultat i våra kunder verksamheter. Genom detta utvecklar vi framgångsrika, långa och nära relationer med våra kunder och blir en viktig del av deras konkurrenskraft och erbjudande till marknaden.

 

​FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden? 

- Att hänga med i digitaliseringen och att kunna uppfattas som personliga trots att mer och mer av vårt arbete automatiseras och många av kontakterna sker virtuellt snarare än i fysik form.

En ständig utmaning är att hitta nya rekryteringskanaler och att fortsätta bryta mot konservativa föreställningar – vi behöver kunna arbeta med människor från hela världen och på flertalet språk för att klara kompetensförsörjningen i framtiden.

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Jag har lång och bred erfarenhet från yrkeslivet. Bland annat har jag drivit eget och jobbat med allt från bygg och vård till utbildning och som officer inom försvarsmakten. Jag ser alltid möjligheter och har en grundmurad övertygelse om att allt går om man bara vill och är beredd att jobba tillräckligt hårt. Jag tror att detta synsätt smittar av sig och skapar inspiration för andra i min omgivning.

 

Jag älskar försäljning och något av det bästa jag vet är att sätta en riktigt bra affär som skapar tydliga ”win-win” lösningar.

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Genom AVM kan vi öka vårt kontaktnätverk och byta idéer med likasinnade.

Hela Jobzone teamet är laddade! och jag vågar utlova ett riktigt spännande frukostmöte nu på torsdag!

 

Anton Lind
VD
Mobil: 070-77 88 33 6
anton.lind@jobzone.se
www.jobzone.se

Publicerad 2017-11-07

Veckans AVM Profil Folke Lundblad - Coredination AB

Företagets namn: Coredination AB
Profilens titel, position och antal år på företaget: VD, 7 år


FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Digitalisering av operativ verksamhet genom egenutvecklade molntjänster för orderhantering, planering, utförande och fakturering.

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Att de tjänster vi erbjuder vår kunder både är moderna och enkla men med många förmågor. Vi ska inte vara bäst på allt men bäst inom en för oss tydlig avgränsning. Att vi därtill tillhandahåller ett öppet modernt API skapar också i det närmsta oändligt med integrationsmöjligheter.

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Att bibehålla snabbhet även när vi växer.

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Drivkraft, envishet, tydlighet och förmågan att bygga sunda och långsiktiga relationer och partnerskap mellan bolag.

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Utöka vårt kontaktnät med förhoppning om nya affärsmöjligheter inom nätverket.  Med vår befintliga kundstock vilken består av en stor variation av branscher ser vi också en möjlighet att göra detta ömsesidigt.

Folke Lundblad


folke.lundblad@coredination.se
0725758099
www.coredination.com
 

Publicerad 2017-10-30

Veckans AVM Profil Johanna Engström - Vass Kommunikation

Företagets namn: Vass Kommunikation
Profilens titel, position och antal år på företaget: Johanna Engström, Grundare och vice vd, 2 år.

 

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Vass Kommunikation har som mål att lyfta fram det bästa i varje företag och skapa långsiktiga relationer. 
Våra uppdrag består i att synliggöra våra kunder digitalt, via sociala medier, e-postmarknadsföring och texter till webben. Vi gör strategier, innehåll i form av text, bild och rörligt material till kontinuerliga uppdateringar och kampanjer på sociala medier. 

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Vi är en personlig byrå som fokuserar på kunden i alla situationer. Det våra kunder uppskattar med oss är vårt engagemang och vårt intresse för kundens verksamhet och deras behov. 

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Att hitta rätt medarbetare som inte bara besitter kompetensen utan som även passar i vårt personliga team. 

 


FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Jag är en strateg som ser ett helhetsperspektiv samt att jag är bra på att skapa relationer. 

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Vi har precis gått med i AVM och jag hoppas att det ska ge mig ett större kontaktnät, samt att jag får bidra med min kompetens till nätverket och dela med mig av mitt kontaktnät. 

www.vasskommunikation.se
Johanna Engström
johanna@vasskommunikation.se

Publicerad 2017-10-23

Veckans AVM Profil Peter Regell - Local Market Group

Företagets namn: Local Market Group
 
1 Beskriv kortfattat företagets affärsidé.
- Local market Groups vision är att erbjuda Restaurang och aktivitetsutbud i världsklass, som erbjuder något utöver det extra till våra kunder. Maten är i fokus tillsammans med upplevelsen. Affärsidén är att skapa upplevelsecenters runt om i Stockholmsområdet som tilltalar en bred publik. Allt från privatpersoner till de stora företagen. 
 
2 Vad är det som gör företaget så framgångsrikt.
- Variationen på de olika upplevelserna på våra restauranger och upplevelsecenters gör oss till ställen som människor kommer och upplever något nytt varje gång. Både gällande mat och aktiviteter. 
 
3 Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden.
- Att ligga i framkant när det gäller att veta vad framtidens kunder vill ha både gällande matutbudet på våra restauranger och aktiviteter för att locka tillbaka gästerna om och om igen. Man får aldrig lägga sig ner och slappna av. 
 
4 Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som näringsidkare.
- Framåtanda, Kreativitet, social förmåga och leveranssäkerhet av företagets produkter. Att från start kunna vara med och planera utmaningar där våra kunder behöver hjälp med sina företagsfester, julbord, konferenser, större födelsedagsfester och bröllop. Alla våra enheter är en företagsnod och många gånger kan jag bredda företagets profil ut mot kunderna. 
 
5 Vad ger ni till det här nätverket.
- En möjlighet att alla inom nätverket får upp ögonen för en stark partner inom catering, event, aktiviteter och konferens. Där vi gärna kan bidra med vår kunskap och ingångsvärden för era framtida event. Åt andra håller en partner som också från vår sida letar nya möjligheter som förstärker vårt företag när det behövs med nya produkter och tjänster. 

Peter Regell
Sales & Event Manager 
Local Market Group 
www.localmarketgroup.se 
 

Publicerad 2017-10-16

Veckans AVM Profil Ulrika Pernestad - 21st Century Mobile

Företagets namn:  21st Century Mobile AB
 
Profilens titel, position och antal år på företaget: VD - Ulrika Pernestad – Aug 2017
 
FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Vår vision är att förenkla våra kunders vardag genom digital kommunikation via främst appar och sms, digitala biljetter och incheckningar.
Vi hittar flöden där våra kunder och våra kunders kunder sparar tid och framförallt pengar genom digitalisering.

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Vår förmåga att förenkla och spara tid och pengar för våra kunder genom vår servicevilja,spetskompetens och specialisering.

 

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Dagens lösningar för morgondagens behov, att hela tiden veta vad som kommer efterfrågas imorgon.

 

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Bra driv, struktur och sinne för lönsam företagstillväxt.

 

FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- I vår värld är nätverk och kontakter A och O. I AVM har vi ett antal ambassadörer för våra tjänster och precis på samma sätt agerar vi ambassadörer för företagen inom AVM. Med långsiktiga relationer bygger vi värden som inga annonser eller reklam-ads i världen kan skapa. Tillsammans gör vi affärer!
 
Ulrika Pernestad
VD / CEO
21st Century Mobile
Kungsgatan 48,
111 35 Stockholm  
+46 (0) 70-051 65 85
www.21st.se

 

Publicerad 2017-10-09

Veckans AVM profil Fredrik Lindahl - Pamaco Totalservice AB / Washtec

Företagets namn: Pamaco Totalservice AB /Washtec
Profilens titel, position och antal år på företaget: Fredrik Lindahl, Distrikt ansvarig, 1,5 år

FRÅGA 1: Beskriv kortfattat företagets affärsidé
- Kombinera Sveriges största och snabbaste serviceorganisation, med marknadens mest driftsäkra och innovativa tvättar, samt en stor portion passion och engagemang för det vi jobbar med.
Sätt utveckling och miljö som ledord. 
Då får du Sveriges bästa samarbetspartner för fordonstvätt.

 

FRÅGA 2: Vad är det som gör företaget framgångsrikt?
- Vi sätter kunden i focus och hjälper till i hela tvättaffären samt ett stark miljötänk.

FRÅGA 3: Vilka är företagets största utmaningar nu och i framtiden?
- Minimalisera utsläppen genom att få folk att tvätta på reglerade biltvätt med svanenmärkta kemikalier.

FRÅGA 4: Vad tillför du företaget, vilka är dina styrkor som affärsidkare?
- Som relativt ny i branschen ser jag nya möjligheter, tjänster samt kundsegment som vi kan utveckla.


FRÅGA 5: Ni är anslutna till AVM affärsverkstan. Vad ger AVM nätverket ert företag och vad kan du tillföra ”laget” AVM?
- Vi får möjlighet att träffa potentiella kunder samt hjälpa andra i ”laget” med kontakter.

Fredrik Lindahl
070-2089427
fredrik.lindahl@washtec.se
 

Publicerad 2017-10-02

1 / 1

Please reload

bottom of page